Днес ще ви запознаем с концепцията за lifelong development (цялостно развитие). Както подсказва името на концепцията, тя представлява непрекъснат процес на учене и развитие на уменията и знанията на всеки служител. Компаниите, които залагат на цялостното развитие на своите служители успяват да създадат ангажиран и мотивиран екип и да задържат служителите за много по-продължителен период.
Какво представлява концепцията за цялостно развитие?
Lifelong development е подчинена на идеята, че ученето и развитието са непрекъснат процес, който не завършва с получаването на академична степен или настъпването на определена възраст. Тази концепция подчертава значението на непрекъснатото учене и самоусъвършенстване. Това включва личното и професионално развитие на служителите по време на тяхната кариера. Инвестирайки в дългосрочно обучение и развитие на служителите, компаниите успешно повишават тяхната адаптивност и иновативност, а това води до по-голяма конкурентоспособност и успех на пазара.
Човекът като основна единица на екипа
Грижата за екипа и за всеки негов член е съществена част от успешното управление на всеки бизнес. Това не само повишава удовлетвореността на служителите, но и допринася за по-висока мотивация и по-добра работна среда. Създаването на място, на което всеки се чувства ценен и уважаван, води до по-голямо ангажиране и посвещение. Когато разбираме и искаме да отговорим на индивидуалните нужди на служителите, ние трябва да предоставим подходящи програми за личностно и професионално развитие, както и да подсигурим адекватни здравни и социални услуги. Подобряването на взаимоотношенията в екипа също играе важна роля. Помислете как да помогнете за изграждането на доверие и уважение между колегите. Когато всеки отделен човек в компанията се чувства на мястото си, цялата компания ще започне да се развива в правилната посока.
Нуждата от ясна мисия и ценности, които служителите да споделят
Мисията и ценностите на една компания са още една част от основата на всеки стабилен и надежден екип.Една от първите стъпки е формулирането на ясна и вдъхновяваща мисия на компанията. Важно е всеки служител да разбира Защо съществува компанията, каква е нейната мисия, как ще направи света по-добър и как неговата работа допринася за постигането на тази мисия. За да се постигне това, всеки трябва да е добре запознат с целите и очакванията, както и редовно да се припомня ангажимента на компанията към тези цели. Наличието на мисия дава усещане за значимост и удовлетвореност на всеки от членовете на екипа и повишава мотивацията му. Ясните мисия и цели на организацията помага на служителите да видят своя принос в по-голямата картина, което води до по-голяма мотивация и вдъхновени в тяхната работа. Знайте, че най-лоялните ви служители припознават мисията и ценностите на компанията като свои.
Разработване на процедури
За да работи успешно, всяка компания трябва да създаде и следва свои процедури и правила. Това осигурява последователност и високо качество на работата на всеки екип и в частност всеки служител. Чрез документираните процедури служителите ясно разбират своите задължения и как точно трябва да изпълняват своите задачи по начин, който е и ефективен, и ефикасен. Така се създава рамка, която предпазва от допускане на грешки и улеснява значително ежедневната работа, делегирането и комуникацията. Освен това, наличието на ясни процедури значително облекчава процеса на обучение на нови служители, като им предоставя точен и разбираем наръчник за работа. Това води до по-бързо адаптиране в работната среда и повишава общата продуктивност в компанията.
Подкрепа за личностно и професионално развитие
Знаете ли, че според LinkedIn 2023 Workplace Learning Report посочената причина №1 за напускане на работа е липсата на развитие? За да поддържате мотивацията и ангажираността на вашите служители, е нужно да им предоставите план за развитие, съобразен с техните таланти и нужди. Всеки план може да включва обучения, семинари, конференции или дори вътрешни курсове, които да помогнат на служителите да придобият нови умения или да усъвършенстват съществуващите. Поощряването на служителите да поемат по-големи отговорности и да се стремят към по-високи постижения също може да допринесе за тяхното лично и професионално развитие. Това не само увеличава техните умения, но и стимулира тяхното чувство за принадлежност към компанията. Служител с висока принадлежност е мотивиран и готов да допринася максимално за общите цели и мисията на вашата компания.
Изграждането и задържането на стабилен и надежден екип изисква стратегически подход и инвестиции в развитието на служителите. Следвайки принципите на Lifelong development и осигуряването на ясна мисия, стандартизирани процедури и подкрепа за развитието на всеки отделен служител, компаниите могат да създадат работна среда, която не само привлича таланти, но и ги задържа дългосрочно. Това в крайна сметка води до успеха на всяка голяма компания. А вие? Какво правите за успеха на вашата компания?
Искате повече идеи, подробности и работещи инструменти?